Köpvillkor och Leverans
Beställning och bekräftelse
När du har lagt en beställning på vår webbplats kommer du att få en orderbekräftelse via e-post. Det är viktigt att du kontrollerar att din e-postadress och andra uppgifter är korrekta innan du genomför köpet. Om du inte får någon orderbekräftelse ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på kundservice@holisticabeauty.se.
Priser och betalning
Alla priser på vår webbplats anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Vi erbjuder flera betalningsalternativ, inklusive kortbetalning, direktbetalning och faktura. Betalning ska ske inom den tid som anges för respektive betalningsalternativ.
Leverans och frakt
Vi erbjuder alltid fri frakt över 499:- på Holistica. Leveranstiden är normalt 1-2 arbetsdagar, men kan variera beroende på postnummer och leveransadress. Vi skickar våra produkter med PostNord, och du kommer att få leveransinformation via e-post eller sms.
Ångerrätt och returer
Kontrollera alltid att din försändelse är oskadd vid leverans. Vid skador, fel produkter eller saknade varor, kontakta oss på kundservice@holisticabeauty.se.
Enligt Distans- & hemförsäljningslagen har du som konsument (ej företag) rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. För att ångerrätten ska gälla ska du som konsument meddela oss inom 14 dagar efter uthämtat paket.
Vid utnyttjande av ångerrätten är du ansvarig för både returkostnad samt att varan/varorna kommer i retur oskadda. Om du som konsument vill att vi ombesörjer returfrakt är kostnad för närvarande 79 kr. Vänligen notera att du som avsändare av returpaket har ansvar för att säkerställa att varorna anländer till oss. Därför rekommenderar vi att du skickar varorna på ett spårbart och försäkrat sätt. Du är ansvarig för varornas eventuellt minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.
Undantag från ångerrätt
Produkten ska vara obruten och oanvänd. Enligt lag har du som konsument rätt att säkerställa produktens egenskaper och funktion. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag i de fall då varan hanterats i större omfattning än nödvändigt. Värdeminskningen är något som vi på holisticabeauty.se bedömer och det bedöms från fall till fall. Öppnade och/eller använda hygienprodukter återtas inte på grund av hälso- och hygienskäl. Vid godkänd hävning av köp återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.
Vid ej uthämtade försändelser
Konsumenten debiteras 250 kronor för alla omkostnader som en ej uthämtad försändelse medför. Kostnaden innebär frakten, returfrakten och hanteringsavgiften. Vid icke uthämtade paket kommer vi att kontakta konsumenten. Om konsumenten inte svarar inom 30 dagar kommer vi att erhålla hela det betalda beloppet.
Reklamation
Vid reklamation ber vi dig kontakta vår kundtjänst via kundservice@holisticabeauty.se. Vi har alltid rätt att ta varan du vill reklamera i retur för att kunna undersöka varan och hantera reklamationen. Konsumenten har ansvar för att betala returfrakten och att paketet kommer fram till oss på holisticabeauty.se. Vid godkänd reklamation står vi för frakten.
Vid en reklamation ska emballaget kunna fotograferas och skickas till oss på begäran så att vi kan undersöka saken vidare. Vi förbehåller oss rätten att inte göra återbetalning förrän vi har fått varan och godkänt reklamationen. Vid bruten förpackning och slitage/skador har vi rätten att göra avdrag på återbetalningen.
Om försändelsen skadas under leveransen måste detta anmälas omgående till ditt utlämningsställe när du hämtar ut ditt paket. För att du ska känna dig trygg med din order kontrollvägs samtliga paket vi skickar. Ett paket som är uppenbart skadat eller inte väger någonting och är tomt skall inte hämtas ut, utan vägras hos ombudet så att det går i retur direkt till oss. Vi kan därefter reklamera detta hos fraktbolaget.
Om en vara saknas i din leverans ber vi dig kontakta vår kundtjänst via kundservice@holisticabeauty.se. Bildunderlag på originalemballage och kartong måste vara oss tillhanda senast två dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget och kartongen för eventuell utredning. Skulle det handla om en stöld krävs även en polisanmälan.
Kunddata
Vi sparar följande persondata om våra kunder: Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.
Beställningar: IP-adress, E-post, Person-/org.nummer, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.
Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter. Kontakta oss på kundservice@holisticabeauty.se om du har några frågor eller önskemål gällande dina personuppgifter.